fredag 23. mars 2012

Påskeegg

Plutselig er det fredag igjen, og i dag er det min tur til å dele litt inspirasjon med dere!
Jeg har pyntet ett Påskeegg.
Jeg laget ett i fjor også, og synes det var utrolig gøy. 
I tillegg er det fint å ha stående fremme i påsken!
Derfor måtte jeg bare lage ett egg i år også! :) 
Kanskje dere blir inspirert til å lage noen påskeegg selv? 
Det er forsatt litt tid til påske! :) 

Jeg kjøpte meg ett påskeegg, og "grunnet" overflaten med Gesso. 
Da det var tørket tok jeg på ett tynt lag med Decopage lack. 
Rev opp gamle boksider i stykker, og dekket egget med.
Så tok jeg ett tynt lag med decopage lack over boksidene, for å "lime" de fast.
Det finnes flere typer decopage lack, og jeg brukte en som blir matt når den er tør. 
Jeg kan også anbefale Mod Podge Matte finish.

Jeg har pyntet egget med blonder, Osteklut
Dies fra Cheery Lynn, Blomster fra Prima,
 Fjær, blad-dies fra Magnolia, Kvist og rub-ons. 

Det finnes utallige måter å pynte eggene på, bare fantasien setter stopper! 
Jeg håper dere ble inspirert  :)

Ha en strålende fin og forhåpentligvis kreativ helg! 

Klem Kristine

7 kommentarer:

RitaK sa...

Nydelig, Kristine :-)

Papirdilla sa...

Vakkert påskeegg:)
Hanne

Filharmonica sa...

Rålekkert :-))

Birgitanita sa...

For et rååndelig påske-egg. :)

Maritha sa...

Åhhh vilket fint påskägg!! Härliga dekos på! =)

Kram Maritha

Tuppenshobbyblogg sa...

Kjempekult påskeegg.
Likte så godt bruken av boksider og den swirlen.

Klem Kjersti

Scrappelise sa...

Så lekkert da! Skikkelig stilig med tekstlappene og at du også har brukt svart i swirlen.