tirsdag 18. september 2012

Tutorial til inspirasjon

I dag tenkte jeg å vise hvordan man lager lodne bambsemotiver med Copics.



Steg 1 er å fargelegge den delen av bamsen du vil skal være "lodden".  Resten av motivet venter du med.


Det du trenger av utstyr er ei fille eller en klut. Jeg bruker en litt grov strikkeklut kjøpt på Rema 1000. Og det viktigste av alt: Blender!


Steg 3 er å fukte en liten tupp av kluten med blender, og dytte forsiktig ned på motivet. Ikke gni!  



Slik ser bamsen ut når den har fått gjennomgå behandlingen med blender.



Når du er fornøyd med bamsen, kan du fargelegge resten av motivet.  


Her er posekortet mitt ferdig.


Materialliste:

Stempel: Popcorn the Bear (Papirpikenes butikk på Gjøvik)
Mønsterark: Maja Design
Copics (fargekombinasjoner i bloggen min)
Blender

TIPS: Du kan bruke samme teknikken på å lage struktur på f.eks klær til motivene dine.

Håper dette var til noe hjelp, og at det blir mange fine bamser rundt omkring!


DT-pike Hege

3 kommentarer:

Mette sa...

Ååå for en herlig inspirasjon....kjempesøte bamser!! Tror kansje jeg må blåse støvet av tusjene mine;)

Klem Mette

Gro sa...

Herlig Hege. Så flotte go'bamser :o)

Synnøve sa...

Nyyydelig!
Og de søteste bamser også da:)