tirsdag 4. september 2012

Et lite hus..... eller et hjerte?!

Tid for litt inspirasjon fra meg på en helt vanlig tirsdag!

I dag har jeg pyntet noen søte små fuglehus og et lite hjerte:) Papirpikene hadde akkurat fått de i butikken da jeg var innom i forrige uke. Kunne ikke dra hjem uten disse små "skattene"!
De er morsomme å dekorere og egner seg godt til å henge i kvister eller på små kroker. Tror de passer veldig godt til julepynt også (størrelse som en litt stor juletrepynt), men jeg er ikke helt i julestemning enda;)

Mine ble derfor i  litt mer shabby stil......

Slik så de ut før jeg gikk i gang med å dekorere. Ganske kjedelige......

Hjertet er malt med hvit crackle paint. Deretter har jeg limt på osteklut og blonde. Stanset ut et hjerte fra en gammel bokside og limte et perlebånd rundt kanten. Til slutt limte jeg på engelen. Hjertet er likt dekorert på begge sider. Dette ble jo egentlig litt "julete", helt uten at jeg hadde tenkt det..... Jeg liker engler året rundt, jeg!
Dette fuglehuset har jeg malt med hvit maling, limt på gamle noteark og malt over med hvit maling igjen. Taket er dekket av blonder og har fått en flott kant av perler. Det kan du se bedre bilde av i bloggen min. Limte på noen roser og perler rundt omkring. På framsiden sitter også en nydelig, liten fugl og venter på å komme inn:) Fuglen er designet av Ingvild Bolme for Prima (selges kun i butikken på Gjøvik).
Det andre fuglehuset fikk en mer "industriell"stil. Hele huset har fått et tykt strøk med hvit akrylmaling. Deretter har jeg stemplet med diverse poststempler og andre småstempler rundt omkring. Har svertet kanter med brunt og svart blekk. Taket har fått mønsterark fra Prima (kun i butikken på Gjøvik). Enkelt og greit......

Håper du fikk lyst til å pynte noen hus og hjerter også. Slipp fantasien løs og ha det gøy!!
Alle materialer jeg har brukt finner du hos Papirpikene på Gjøvik og i deres nettbutikk.
Ønsker dere en super tirsdag.
Hanne:)

4 kommentarer:

Synnøve sa...

Kjempesøte!!
Kunne godt tenkt meg slik julepynt jeg, lekkert med hvit shabby der også;)
Klem

Aquarell sa...

Så fine! De hadde egnet seg godt som julepynt, synes jeg. :)

Elizabeth sa...

Åh, så lekkert! Takk for herlig inspirasjon gang på gang:) Klem, Elizabeth

nergele's puslerier sa...

Å jeg som trodde dette var småe furtebur...,de var gossine da..