tirsdag 16. oktober 2012

Julelys med matchende fyrstikkeske.

Det er allerede midt i oktober, og det er bare litt over 2 mnd igjen til jul! Jeg har begynt å lage min egen julepynt. I dag håper jeg å kunne inspirere andre til å lage julelysene selv- eller gi bort et lys med matchende fyrstikkeske til en god venn. 

 Jeg valgte å bruke motiv fra en gammel juleserviett på mitt lys og fyrstikkeske. Du kan selvfølgelig bruke stempeltrykk, da stempler du på silkepapir, og overfører det til lyset på samme måte som med serviett.Aldri gjort det før? Her får du forklaringen:

1. Velg deg et motiv (enten stempeltrykk på silkepapir eller serviett)
2. Klipp så tett inntil motivet som mulig
3. Legg motivet ditt på lyset
4. Pakk godt rundt lyset med bakepapir
5. Fyr løs med varmepistolen din!
Du ser tydelig fargeendring når motivet sitter fast på lyset! Men vær litt forsiktig- for mye varme og iver med pistolen gjør at lyset smelter...


Til fyrstikkesken har jeg brukt decoupage-lim.

Fyrstikkeske, bånd, mønsterpapir til fyrstikkesken, decoupage-lim får du kjøpt hos Papirpikene.


Ha en god tirsdag, og sett i gang med julelysene!

Diger klæm fra DT-pike Hege:)

2 kommentarer:

Aquarell sa...

Så flott disse ble. :)

Mette sa...

Herlig inspirasjon Hege:)

Klem Mette