tirsdag 9. oktober 2012

Et par bøker


I dag er det min tur til å inspirere litt her på
Papirpikenes verden.



Tenkte jeg skulle vise dere et par andre varianter av den boken jeg viste forsiden på i utfordringen vår nå i oktober. Har du forresten husket å delta??


Den første laget jeg for 3 år siden, 
og ble bundet sammen med Bind-it-All spiral


15 store papirposer og bølgepapp.
Samt kartong og rester av mønsterpapir
utgjør selve boken.



På innsiden av permen laget jeg en lomme
til å samle gode minner i 
og på A siden har mamma'n
skrevet en personlig hilsen til sin datter.




Sidene ble enkelt pyntet 



Her ser du hvordan posene utgjør
en flott lomme til å samle minner i .





I høst laget jeg en bok til søsteren

Den ble dessverre ikke helt ferdig til selve konfirmasjonsdagen..
det kan være lurt å bestille slike bøker i litt god tid...



Denne gangen ble det stiv perm på boka,
ellers er den laget på samme måte som de andre.


Boka ser litt flat ut inntil videre -
tipper mamma'n har noe å fylle i lommene
også denne gangen :)



Hun har laminert de fleste minnene,
slik at de holder seg godt i mange år framover

Hun ble rammet av en "alvorlig" sykdom sommeren før hun sto konfirmant..
Den velkjente  Justin Bieber feber'n slo til!

En gang kastet hun ut smokken sin på vei til Danmark,
for at fiskene kunne fange den.
Nå fikk hun en smokk tilbake, i form av charms. 
Denne siden har fått kart - fordi den handler om turer.



På innsiden av permen ble det ikke noe lomme denne gangen, men et ark hvor alle gjestene skrev sine navn.




Disse bøkene kan man jo bruke til hva som helst,
men de store bøkene jeg har lagt er til 
konfirmasjonstale alle skrevet p A -  Å 
Og lommene er utmerket måte å få med 
gode minner til tekstene også,
uten lime masse fast.

 

All kartong, mønsterpapir, bokstavene
og deler av pynten er alt kjøpt hos



2 kommentarer:

Med kjæleik til livet sa...

kor flott bok ...
og kor lurt å lage til ein konfirmant ...

eg har mange konfirmasjoner vi skal til - til våren ...
så dette er jo eit lurt tips.
selger du slike bøker - som ein kan pynte selv mon tro...

morgen monika smil

Synnøve sa...

Berit, Berit... Hva du får til:)) Så herlige disse var, da:)) Og for en fantastisk ide!! Tuuuusen takk for inspirasjonen:)
klem