tirsdag 17. juli 2012

Mixed media tag

Jeg har prøvd noe nytt! Ja, du leste riktig!! Jeg har prøvd noe nytt og rimelig langt unna det jeg pleier å lage. Jeg har klina og klæsja, og håper flere enn meg får lyst til å prøve dette også! Jeg må ærlig innrømme at jeg har vært bittelitt inspirert av Finnabair på denne tagen... Jeg så en video for en stund siden, og laget denne etter mer eller mindre dårlig hukommelse...



Jeg har laget en tag som henger sammen med en del av en annen tag. Spiller ingen rolle hva slags tager du bruker, men disse er veldig gode! Deretter har jeg lagt på lag på lag med papir fra Prima. Jeg er veldig glad i "Botanical" serien- de har delikate farger og er like fine på baksiden som på framsiden.


Når det er gjort er det bare å finne fram det du måtte ønske av stæsj, blomster, chipboard og annet du kanskje ikke bruker så mye, men her kan det meste kamufleres! Jeg bruker også binders, gamle trykknapper, stifter, div charms, knapper osv.




Denne ramma med pebbles hadde jeg liggende fra før, men du kan veldig godt lage dine egne med disse. Da finner du et bilde (jeg brukte en sommerfugl fra mønsterarket mitt), legger på et lag blankt lim på Epoxyen, og legger dette over motivet ditt. Du kan evt lage bare med motiv og Glossy Accent. Da kan du f.eks bruke disse rammene.

Når du har limt på alt du vil bruke på tagene dine, gjenstår det morsomste!!! Da sprayer jeg med Glimmermist! Har du ikke Glimmermist eller noen annen mist kan du lage selv! Da bruker du Minimister flasker,vann,  Distress re-inkere og Perfect Pearls.



Her er det altså bare fantasien som setter grenser- og for en herlig måte å få brukt alt det gamle stæsjet du har liggende! Håper flere enn meg får lyst til å kline og klæsje med det dere måtte ha liggende!


Stor klem, Hege :-)

10 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Herlighet så nydelig! Du er kjempeflink;)

Birgitanita sa...

Så henrivende nydelig den var og fine detaljer.. får lyst til å prøve jeg også :) Flott.

morkaren sa...

Meget skøn tags. knus morkaren.

Mette sa...

Skikkelig flott inspirasjon!!! Jeg vil også lage slik:)

Klem Mette

Elin sa...

Så tøff denne var Hege, og samtidig så søt.. Må nok prøves en gang ja. Så ut som en genial bokmerke-tag ^^

Synnøve sa...

Jaddaaaa!!! Jeg fikk faktisk veeeldig lyst til å kline og klæsje etter å ha sette dette flotte mesterverket ditt, Hege:)) Fantastisk lekker!!
klem

RitaK sa...

Jeg er skikkelig imponert Hege, gleder meg til å se denne IRL :-)

Ann-Katrin sa...

Dette var stilig og gjennomført!

MonaV sa...

veldig, veldig inspirerende Hege:)

ByKirsti sa...

Det er virkelig fedt! Jeg kan rigtig godt lide farverne!!

Du er velkommen til at kigge forbi min internationale giveaway